Friday 16 March 2012

Το Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ) & η βράβευση

Όπως μας πληροφόρησε το υπουργείο, το ΠΕΑΠ βραβεύθηκε (περισσότερες πληροφορίες εδώ). Μπορεί να μην αξιολογήθηκε ποτέ, αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στην ανάδειξη του ως εξαιρετική πρακτική όχι μόνο στο εσωτερικό της χώρας αλλά πανευρωπαϊκά!!! Μάλιστα άκουσα και σύμβουλο να το αναφέρει αφήνοντας να εννοηθεί ότι ενδέχεται, τι ενδέχεται, επίκειται η υιοθέτησή του και από άλλες χώρες.

Στην αρχή σκέφτηκα ότι θα μας στέλνουν σε άλλες χώρες σε όλη την Ευρώπη που δεν έχουν ιδέα πως διδάσκονται τα Αγγλικά και οι ξένες γλώσσες  να τους επιμορφώνουμε και για να πω την αλήθεια αγχώθηκα. Εντάξει τα παραλέω. Ας δούμε πως έχουν τα πράγματα,

''το περιεχόμενο και οι πρακτικές του Προγράμματος διακρίθηκαν με το «Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών» για το έτος 2011, από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ), που αποτελεί την Εθνική Μονάδα για το Πρόγραμμα «Διά Βίου Μάθηση» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής'' ...  κοινώς, (ο) Γιάννης πίνει, (ο) Γιάννης κερνάει

στη συνέχεια η είδηση επαναδιατυπώνεται για όσους δεν το κατάλαβαν

''Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή [...] αναγνώρισε το Πρόγραμμα ως Δείγμα Καλής Πρακτικής''

και το βράβευσε το Ι.Κ.Υ. και το αναγνώρισε ως δείγμα καλής πρακτικής, δύο τελείως διαφορετικά πράγματα, χαμός έγινε.

Ας δούμε τώρα τι έγινε στα εξωτερικά,

''οι επιστημονικά υπεύθυνες του έργου κκ. Δενδρινού και Καραβά, καθηγήτριες του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσίασαν το Πρόγραμμα σε επιστημονική συνάντηση για την Γλωσσική Εκπαίδευση στην Πρώιμη Ηλικία, που οργανώθηκε από το Mercator Κέντρο Έρευνας για την Πολυγλωσσία στο Leeuwarden της Ολλανδίας, στο πλαίσιο του έργου “Poliglotti4.eu” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής''

όσο υποψιασμένος και να είναι κανείς ψαρώνει. Ακόμη περισσότερο με δεδομένες τις τεχνικές δυσκολίες όπως πως παρουσιάζεται κάτι που δεν υπάρχει?

Τι έγινε στην Ολλανδία? Ένα απλό σεμινάριο. Τι παρουσίασε η κκ Δενδρινού? Επισήμως ''the issue of making the shift from monolingual to multilingual ELL teaching and testing''. Ανεπισήμως, μόνο η ίδια ξέρει αλλά δείτε και εσείς powerpoint Dendrinou Πάντως το ΠΕΑΠ δεν είναι. Τι παρουσίασε η κκ Καραβά? Σχεδόν άγνωστο (η δική της παρουσίαση δεν ανοίγει αλλά δοκιμάστε εδώ). Επισήμως, ''Evdokia Karavas facilitated a round table on teacher competences and training which dealt with the main challenges for the next few years with respect to pre-service and in-service training of ELL teachers'', ευρύτερα γνωστό με τον καθιερωμένο τεχνικό όρο ''κολοκύθια''. Πάντως το ΠΕΑΠ δεν ήτανε αν και το ΠΕΑΠ μπορεί να χαρακτηριστεί με τον ίδιο τεχνικό όρο.

Το τέταρτο και τελευταίο round table ήταν σχετικό με ''best practice and teaching materials for early Language Learning '' και δεν είχε συντονιστή καμία από τις δύο. Μπορεί να παρουσίασαν το καταπληκτικό ΠΕΑΠ με καταπληκτικό τρόπο αλλά κανείς δεν μπήκε στον κόπο να γράψει ούτε μία σειρά γι αυτό. Υπολογίστε ότι τα παραλένε και λίγο σ' αυτά που γράφουν στο poliglotti και you get the general idea.

Για όλα αυτά διαβάστε εδώ

Για μία ακόμη φορά η είδηση διαφέρει από την πραγματικότητα. Θα αποκαταστήσει κάποιος την αλήθεια στο site του υπουργείου που αφήνει να εννοηθεί ότι οι κκ Καραβά, Δενδρινού παρουσίασαν το ΠΕΑΠ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βραβεύτηκαν γι αυτό?

Έλα μωρε, εντάξει... πως κάνεις έτσι.

1 comment:

  1. Μπραβο για το ποσταρισμα σου, δεν κατεχω το θεμα αλλα συμφωνω με αυτα που γραφεις. Απο τη μικρη εικονα που εχω (απο 3ους), μεσα εισαι!

    ReplyDelete